Všechna ta krása a zabíjení
Tento dokumentární snímek, režírovaný filmařkou Laurou Poitras, držitelkou Oscara, je epický, emotivní a promyšleně vystavěný příběh o mezinárodně uznávané umělkyni a aktivistce Nan Goldin. Film je vyprávěn pomocí jejích prezentací, soukromých rozhovorů, průlomových fotografií a vzácných záběrů z jejího osobního boje za to, aby rodina Sacklerových byla nucena nést zodpovědnost za krizi z předávkování jejich lékem, který spustil tzv. opioidovou krizi. Všechna ta krása a zabíjení je epický, emotivní a promyšleně vystavěný dokument o mezinárodně uznávané umělkyni a aktivistce Nan Goldin. Film, jehož režisérkou je americkou Akademií oceněná Laura Poitras, je vyprávěn pomocí prací Nan Goldin, jejích soukromých rozhovorů, průlomových fotografií a vzácných záběrů z jejího osobního boje za to, aby rodina Sacklerových byla nucena nést odpovědnost za krizi z předávkování jejich lékem, který spustil tzv. opioidovou krizi. Ve filmu se prolíná umělkynina minulost s její současností a hluboce osobní rovina s rovinou politickou, od aktivistických kampaní P.A.I.N. v renomovaných uměleckých institucích přes fotografie jejích přátel a vrstevníků až po její obrazové dílo „Balada o sexuální závislosti“ a její legendární výstavu o AIDS z roku 1989 nazvanou „Witness: Against Our Vanishing“, kterou cenzurovala umělecká nadace NEA. Celý příběh začíná založením skupiny P.A.I.N., kterou Goldin zamýšlela kompromitovat muzea, jež by tak byla nucena odmítnout peníze rodiny Sacklerových, čímž by se odstranila závislost a zároveň zmírnily napáchané škody. Skupina, inspirována hnutím Act Up, zorganizovala protesty, aby upozornila na pokryteckou filantropii rodiny Sacklerových, jejichž farmaceutická společnost Purdue Pharma vyvolala svým úspěšným lékem OxyContin přímo opioidní epidemii. Důležitou roli ve filmu mají hlavní umělecká díla Nan Goldin, jako jsou „The Ballad of Sexual Dependency“, „The Other Side“, „Sisters, Saints and Sibyls“ a „Memory Lost. “ Goldin v nich mile a se syrovou něhou zachycuje svoje přátelství, která jsou spolu s odkazem její sestry osou veškerého jejího umění.
Více informacíPodobné tituly
O pořadu
Tento dokumentární snímek, režírovaný filmařkou Laurou Poitras, držitelkou Oscara, je epický, emotivní a promyšleně vystavěný příběh o mezinárodně uznávané umělkyni a aktivistce Nan Goldin. Film je vyprávěn pomocí jejích prezentací, soukromých rozhovorů, průlomových fotografií a vzácných záběrů z jejího osobního boje za to, aby rodina Sacklerových byla nucena nést zodpovědnost za krizi z předávkování jejich lékem, který spustil tzv. opioidovou krizi.
Všechna ta krása a zabíjení je epický, emotivní a promyšleně vystavěný dokument o mezinárodně uznávané umělkyni a aktivistce Nan Goldin. Film, jehož režisérkou je americkou Akademií oceněná Laura Poitras, je vyprávěn pomocí prací Nan Goldin, jejích soukromých rozhovorů, průlomových fotografií a vzácných záběrů z jejího osobního boje za to, aby rodina Sacklerových byla nucena nést odpovědnost za krizi z předávkování jejich lékem, který spustil tzv. opioidovou krizi. Ve filmu se prolíná umělkynina minulost s její současností a hluboce osobní rovina s rovinou politickou, od aktivistických kampaní P.A.I.N. v renomovaných uměleckých institucích přes fotografie jejích přátel a vrstevníků až po její obrazové dílo „Balada o sexuální závislosti“ a její legendární výstavu o AIDS z roku 1989 nazvanou „Witness: Against Our Vanishing“, kterou cenzurovala umělecká nadace NEA. Celý příběh začíná založením skupiny P.A.I.N., kterou Goldin zamýšlela kompromitovat muzea, jež by tak byla nucena odmítnout peníze rodiny Sacklerových, čímž by se odstranila závislost a zároveň zmírnily napáchané škody. Skupina, inspirována hnutím Act Up, zorganizovala protesty, aby upozornila na pokryteckou filantropii rodiny Sacklerových, jejichž farmaceutická společnost Purdue Pharma vyvolala svým úspěšným lékem OxyContin přímo opioidní epidemii. Důležitou roli ve filmu mají hlavní umělecká díla Nan Goldin, jako jsou „The Ballad of Sexual Dependency“, „The Other Side“, „Sisters, Saints and Sibyls“ a „Memory Lost. “ Goldin v nich mile a se syrovou něhou zachycuje svoje přátelství, která jsou spolu s odkazem její sestry osou veškerého jejího umění.